Błąd
  • XML Parsing Error at 1:1056. Error 9: Invalid character

Serwis

Modu? Comarch OPT!MA Serwis dedykowany jest dla firm zajmuj?cych si? dzia?alno?ci? serwisow?. Umo?liwia rejestracj? zdarze? dotycz?cych zlece? serwisowych oraz planowanie pracy serwisantów. Potrzeby firmy w zakresie us?ug serwisowych zale?? zarówno od jej wielko?ci, jak i specyfiki dzia?ania. Tak wi?c, w zale?no?ci od przedsi?biorstwa, w module Serwis mo?na:
prowadzi? kartoteki urz?dze? serwisowanych (w podziale na rodzaje),
swobodnie opisywa? urz?dzenia serwisowane cechami (atrybutami), w tym równie? obowi?zkowymi (np. wymagane jest podanie numeru seryjnego),
rejestrowa? wszystkie przyjmowane w firmie zlecenia serwisowe (zrealizowane i „w toku”) i opisywa? cechami,
fakturowa? wykonane czynno?ci oraz u?yte cz??ci za pomoc? jednej us?ugi,
harmonogramowa? zadania i rejestrowa? wykonane czynno?ci (zlecenia s? albo od razu przydzielane konkretnemu serwisantowi, albo trafiaj? do kolejki zg?osze? oczekuj?cych sk?d serwisanci pobieraj? je dla siebie – w zale?no?ci od zasad obs?ugi serwisu w danej firmie),
szybko wyszukiwa? zlecenia i zadania przeterminowane lub na dzi?,
rejestrowa? histori? realizacji napraw (wraz z rejestracj? czasu trwania) oraz wykorzystanych cz??ci,
bezpo?rednio z poziomu zlecenia wystawi? faktur?/paragon na wykonan? us?ug? (wymagany modu? Faktury),
pojawi?a si? mo?liwo?? cz??ciowego fakturowania us?ug,
w przypadku zlece? zwi?zanych z wyjazdem do Klienta istnieje mo?liwo?? zarezerwowania czasu w terminarzu.

Du?? zalet? modu?u Comarch OPT!MA Serwis jest mo?liwo?? wspó?pracy z modu?em Comarch OPT!MA Faktury (w zakresie wystawiania faktur) oraz z modu?em magazynowym Comarch OPT!MA Handel (w zakresie pobierania cz??ci z magazynu). Jednak modu?y te nie s? wymagane do funkcjonowania modu?u serwisowego (je?eli U?ytkownik nie posiada modu?ów handlowo-magazynowych, to funkcje przekszta?ce? do dokumentów handlowych i magazynowych nie b?d? dost?pne). U?ytkownicy, którzy posiadaj? modu? Comarch OPT!MA Analizy, maj? mo?liwo?? raportowania informacji gromadzonych w module programu Comarch OPT!MA Serwis. Dost?pne s? nast?puj?ce zestawienia:
analiza czynno?ci wed?ug serwisantów,
analiza czynno?ci wed?ug kontrahentów,
analiza warto?ci zlece? wed?ug serwisantów,
wykonane czynno?ci w zadanym okresie,
najcz??ciej pobierane cz??ci,
raport brakuj?cych cz??ci,
najcz??ciej wykonane czynno?ci.

?atwo wprowadzaj zg?oszenia
W celu stworzenia formularza zg?oszenia us?ugi serwisowej stworzono pi?? zak?adek, dzi?ki którym ?atwo filtrowa? i kontrolowa? zlecenie:
Ogólne – zawiera wszystkie informacje ogólne dotycz?ce zlecenia,
Kontrahent - na zak?adce U?ytkownik mo?e wprowadzi? kontrahenta i odbiorc?,
Czynno?ci – na zak?adce U?ytkownik mo?e okre?li? czynno?ci do wykonania dla danego zlecenia serwisowego lub wprowadzi? notatki,
Cz??ci – zawiera informacje o wykorzystanych cz??ciach; z poziomu tej zak?adki U?ytkownik mo?e pobiera? cz??ci potrzebne do realizacji zlecenia dokumentem MM lub utworzy? zamówienie u dostawcy na wskazane cz??ci,
Atrybuty – zawiera informacje o atrybutach przypi?tych do zlecenia, za pomoc? których mo?na wpisa? charakterystyczne cechy danego zlecenia (numer seryjny, dane techniczne samochodu itp.),
Dokumenty – zawiera list? zwi?zanych ze zleceniem dokumentów.

Wybierz sposób realizacji
Ka?da czynno??, jak? nale?y wykona? w zwi?zku z realizacj? zlecenia, mo?e by? przypisana do innego operatora. U?ytkownik mo?e okre?li? sposób, w jaki ma by? realizowana przez serwisanta dana czynno??. Do wyboru s? trzy opcje:
niezale?na – czynno??, która mo?e by? zrealizowana w dowolnym momencie w trakcie realizacji zlecenia,
po wykonaniu poprzedniej ? czynno??, która mo?e by? zrealizowana dopiero, gdy czynno?? poprzedzaj?ca j? na li?cie zostanie wykonana,
wed?ug terminu – czynno??, która mo?e by? zrealizowana w podanym terminie.

Terminarz
W przypadku czynno?ci wykonywanych w podanym terminie istnieje mo?liwo?? zarezerwowania czasu w terminarzu konkretnego operatora. Operatorzy mog? równie? filtrowa? na li?cie zlecenia, na których maj? przypisane do realizacji czynno?ci.

Kosztorysowanie
Dla potrzeb kosztorysowania mo?na wyliczy? warto?? netto i brutto czynno?ci (us?ug) oraz cz??ci wpisanych na danym zleceniu.

Warto?? zlecenia

Wraz z zamykaniem zlecenia U?ytkownik ma mo?liwo?? tworzenia dokumentów handlowo-magazynowych. Ogólnie fakturowanie zlecenia polega na tworzeniu:
dokumentu RW na cz??ci nie podlegaj?ce fakturowaniu,
dokumentu WZ na cz??ci podlegaj?ce fakturowaniu,
dokumentu FA/PA, zawieraj?cego cz??ci z dokumentu WZ oraz wszystkie us?ugi cennikowe z zak?adki czynno?ci,
dokumentu FA na jedn? us?ug?, gdzie cz??ci widniej?ce na fakturze w postaci us?ugi s? rozchodowane przy pomocy RW.

Reklama
Reklama